torsdag 12 april 2018

10 saker ni (kanske) inte visste om mig

1. Jag lyssnar på musik hela tiden! Om man lyssnar på låten så kan man oftast förstå vilket humör jag är på.

2. Jag har opererat mig två gånger. Ena gången var akut (blindtarmen) och andra gången förminskade jag brösten.

3. Jag älskar att skriva, men har svår dyslexi. Tro det eller ej men att skriva är något av det roligaste och bästa jag vet. Dock tar det väldigt lång tid då jag oftast får läsa igenom allt 10 gånger innan jag kan publicera det.

4. Jag har svårt för när folk jag inte känner rör vid mig. Typ lägger en hand på ens axel eller något sådant.

5. Jag har fått söka asyl. Jag föddes med norskt pass och hade det fram tills för några år sedan då jag blev svensk. Då fick jag söka asyl för att få bli svensk.

6. Jag börjar gråta för minsta lilla. Det spelar ingen roll om det är en sorglig film eller om min hund är dålig i magen. Minsta lilla så gråter jag. Känslig? Ja, det kan man lugnt säga...

7. Jag har ätit antidepressiva läkemedel. Jag valde att sluta då medicinen gjorde att jag inte längre kunde känna något. Jag var verken glad eller ledsen. Då kände jag inte igen mig själv och valde att sluta. Den nya medicinen blev samtal. Att prata hjälper nästan alltid.

8. Jag älskar choklad. All typ av choklad. Mörk. Ljus. Vit. ALLT!

9. Jag har alltid velat skaffa familj i ung ålder. Inte längre. Nu vill jag försöka nå mina drömmar, resa och göra allt det där som ska göras först.

10. Jag lider av ätstörningar. Det är inget jag reflekterat över förrän jag förra året utbildade mig inom träning och hälsa. Det här kommer jag att skriva mer om i ett eget inlägg. Förhoppningsvis innan veckan är slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar