onsdag 7 juni 2017

Ett nytt kapitel i mitt liv - Halmstad!

Det har äntligen blivit dags för mig att avslöja för er vad "det nya kapitlet" i mitt liv kommer handla om. Det är nämligen så att jag kommer att spendera X antal veckor på västkusten, närmare bestämt - Halmstad. Där kommer jag utbilda mig till Cert. Kost & träningskonsult. Hur kul är inte det då?! Jag tycker det ska bli otroligt kul, men jag är samtidigt lite nervös för hur det kommer gå. Det kommer handla om 5 olika utbildningar. Redan på lördag påbörjar jag grundutbildningen, sedan är det träningsinstruktör, personlig tränare, kostrådgivare & sedan avslutar jag det hela med hälsokonsult. 

Så varför? 
Dels för att jag älskar att hjälpa andra, och vill se andra lyckas. Jag älskar att se folk pusha sig till gränser dom själva inte tror dom kan nå. Men framförallt gör jag det här för kunskapen. Jag vill ha kunskapen att hjälpa andra att nå sina mål med träning och sin egen hälsa. Så egentligen är svaret enkelt. Jag gör det för kunskapen.
Sen vill jag jobba med det jag älskar. Jag älskar träning. Enkelt. Självklart kommer det krävas mycket av mig för att jag ska kunna jobba med det på fulltid. En flytt är nästan ett måste, då det inte riktigt finns möjligheter att jobba med sånt i lilla Anderstorp. Jag kommer låta allt ta den tid det krävs. Jag ska inte stressa fram något. Men drömmen är helt klart att få jobba som Personlig Tränare och hjälpa folk att krossa sina mål och uppfylla sina drömmar! 

När kommer jag kunna börja jobba med detta? 
Jag kommer avsluta sista utbildningen i Oktober och kommer förhoppningsvis vara redo att köra igång med lite olika tjänster redan i November. Det beror helt och hållet på hur det går och hur min tävlingsdiet går. Annars kan ni räkna med att jag kan hjälpa er att uppfylla era nyårslöften 2018!

Men redan under utbildningen kommer jag behöva lite hjälp av testpersoner. När det blir dags för det kommer jag lägga ut det på instagram - så håll ögonen öppna. För er som inte följer mig där så heter jag - @malinjhenaes ! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar