onsdag 29 mars 2017

När man inte längre orkar med alla frågor...

Jag får väldigt ofta frågor eller kommentarer om att jag har levt som singel i nästan 1,5 år. Vissa anser ju att om man inte är i någon typ av förhållande så är man ensam med risk för att bli deprimerad, sjuk och allt möjligt. Så därför tänkte jag tillägna det här inlägget till att besvara detta.

Varför träffar du inte någon? Varför är du singel? Ska du inte träffa någon snart? Du borde träffa någon! Ja, listan kan göras lång. Det går inte en veckan utan att jag får höra något i den stilen. Det börjar faktiskt bli ganska jobbigt. Men svaret på allt detta är ganska simpelt. Jag kan inte släppa in någon annan i mitt liv förrän jag är redo. Jag kan inte låta någon annan försöka älska mig, när jag inte älskar mig själv. Jag vet att man inte ska säga så, men jag jobbar på det. Det är lite därför jag gör den resan som jag gör just nu. Jag ska göra något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag ska ställa mig på en scen i endast bikini och posera.
Jag vill visa för mig själv att jag faktiskt kan lyckas med saker och ting här i livet. Jag vill få en fit och snygg kropp som jag kan vara stolt över. Jag vill kunna prestera som jag aldrig gjort förut.
För hur ska man kunna låta en annan människa älska en som inte är villig att förstå vad personen älskar?
Jag vill kunna känna mig stolt över mig själv. Jag vill kunna älska mig själv, även på mina dåliga dagar. Jag vill sluta tänka så mycket negativt om mig själv. Med hjälp av den här resan kommer jag lära känna mig själv, älska mig på mina dåliga dagar och känna mig stolt när jag väl står där på scenen.

Men det betyder inte att jag den 19 juni, dagen efter tävlingen, är redo att träffa någon... För vet ni vad? Man ska träffa en person som man vill dela resten av sitt liv med. Som kan förstå att man är inom en bransch som kräver fokus på träning och kost 24/7. Att det är vad man lever för. Man ska träffa någon som man klickar med. Hur lätt är det att hitta sådana människor? Inte så lätt... Men framförallt - man ska låta kärleken komma till en, och kärlek tar tid och ska vara något fint.

Nu hoppas jag att jag kan slippa dessa frågor och att folk kan förstå att jag är ett ego med halvtidsstudier, halvtidsjobb och en tävlingssatsning som kräver ca 20h träning per vecka.

Förövrigt så har jag bokat in en resa till Oslo nu i helgen. Där är tanken att jag bara ska njuta, träna och självklart kolla på Oslo Grand Prix. Det ska bli extra kul eftersom min mammas kusin Kristoffer ska tävla! Kommer förhoppningsvis har tid att uppdatera med bilder och lite text därifrån. Om inte annat så hittar ni jämna uppdateringar på instagram (@malinjhenaes).

/M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar