söndag 4 september 2016

Norgeresan närmar sig & cyklade en omväg på 45km

Jaha.. Vad ska man säga om den här dagen. Den var allt annat än välplanerad. Jag började med att försova mig. Tanken var att komma upp hyfsat tidigt för att hinna med dagens träningspass innan F1 och MotoGP. Nörd, jag vet. Men det lyckades jag alltså inte med. Jag kom inte ur sägn förrän klockan var ca 11.30. Då var det bara att käka frukost och göra sig iordning för någon timme på cykeln. Jag kände mig ganska sliten i kroppen idag så tanken var att cykla ca 30-40km. Att testa nya vägar när man inte känner att kroppen är helt 100 är kanske inte det bästa. Iallafall inte här ute på landet. Jag cyklade mot Unnaryd för att sedan fortsätta mot Jälluntofta. Väl där så skulle jag svänga av mot Sporda. Efter ca 1 km kommer jag till en grusväg.. Det var bara att vända om och hitta en annan väg. Det gjorde jag också. Jag kunde cykla från Jälluntofta till Kållerstad via Tallberga och sen mot Sporda. När jag cyklat igenom Kållerstad så hann jag ca 3 km innan jag mötte nästa grusväg. Då orkade jag inte leta efter fler alternativ så jag cyklade till Reftele och sen ut hit. Summan av kardemumman blev 85 km och jag cyklade 45km mer än planerat. Tack och adjö till min röv. Kroppen känns helt okej trots allt och jag hann med MotoGP så jag är nöjd.

Imorgon är tanken att åka upp till Isaberg och springa intervaller upp för familjebacken. Kommer bli pain. Vad är det man säger "What doesn't kill you makes you stronger". För övrigt så känner jag mig väldigt taggad just nu. Kan vara för att jag ska få träna på snö kommande vecka. Något jag verkligen ser fram emot. Och det är bara 1 månad kvar tills jag ska ha en fin träningsvecka i Norge. Kommer bli så underbart. Längtar verkligen!

/M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar