fredag 2 september 2016

Idiotförklarad av hyresvärden & dagens träning

Gårdagen blev inte riktigt som planerat. Tanken var att åka in till Anderstorp tidigt och fixa det sista i lägenheten för att sedan lämna nycklarna. Jag kom inte iväg härifrån förrän strax innan lunch. Så jag började dagen med att ta en lunchdejt på Hotell Åsen. God mat & gott sällskap. Alltid trevligt med min fina vän Isabell. Sedan begav jag mig mot lägenheten för att bära ut det sista och städa (Tack för hjälpen med det mamma). Sedan gick jag till min hyresvärd för att lämna nycklarna, men hon vägrade att ta emot dom. Jag fick ett otroligt otrevlig bemötande och blev i princip idiotförklarad. Jag hade alltså missat uppsägningen av lägenheten med någon dag och då ville hon ha hyra för en hel månad till. Ja, jag vet att hon har rätten på sin sida. Det är månadsskiftet som gäller. Men jag menar, lägenheten hyrs av privat hyresvärd. Hon känner min familj sedan tidigare. Det går ju att vara lite smidig. Vi har ju hållit på att flyttat ut i 1 vecka så det hade ju bara varit att öppna käften och säga att jag faktiskt har den en månad till. Jag blir så trött på att folk ska vara så jävla osmidiga och verkligen krama ur varenda krona ur en. Men men, vad ska man säga. Ryktet om min "kära" hyresvärd stämmer.

För att bli på bättre humör så åkte jag till min kära Isabell och hon fixade jättefina fransar på mig. Är verkligen jätte nöjd. Alltid trevlig att umgås med henne, speciellt när det ringer telefonförsäljare. Ja, jag skippade alltså gårdagens träning för att få fina fransar. Men efter att ha blivit idiotförklarad av sin egen hyresvärd och hennes mor så gjorde jag vad jag kände för.

Så till er som letar efter lägenhet i Anderstorp, vad ni är gör, välj inte min fd lägenhet. När jag nu men hjälp av min familj har flyttat och städat den ordentligt så inser hur dåligt skick den är i. För att inte tala om att man ska betala 6490kr för något som snart faller samman. Rekommenderar inte er att välja storgatan 17.

Idag har jag jobbat någon timme. Har även skickat iväg mitt CV till ett ställe där jag hoppas att jag kan få lite extraknäck på kvällar och helger. Sedan åkte jag iväg till Gislaved för att göra lite ärenden med mamma innan det var dags för lite intervaller på rullskidorna. Fick bra tryck på dagens pass. 6x5 minuter. Tröttsamt men härligt. Soffan har alltså varit extra skön ikväll. Jag har bara legat här, kollat på film och ätit. Hur underbart som helst!

/M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar