måndag 8 augusti 2016

Norge, Kebnekaise & hatkärlek till burpees.


Wakey Wakey bloggen! 
Nu är det på tiden att väcka den här sidan till liv igen. 
Jag har haft ett ganska långt uppehåll ifrån det mesta här i livet. Mycket har hänt och jag har varit i ännu en svacka. Men det är inget som jag tänker lägga något fokus på nu. Det som har varit, har varit och jag kan inte göra något åt det nu. 

För några veckor sedan beslutade jag mig för att åka upp till Norge på semester. Så blev det. Jag var där i 1 vecka och bara njöt. Det var helt underbart att vara tillbaka. Ett helt nytt intresse väcktes till liv - vandring / bergsbestigning. Jag har alltid gått lite småturer men aldrig någon annan stans än de ställen som är runt där vi har våran hytta. Jag har iallafall börjat smida lite planer för detta och har som ett litet mål att bestiga Kebnekaise sommaren 2017. 

I Norge fick jag även upp ögonen för träningen igen. Det har legat på is ett tag. Jag har inte alls varit sugen på att träna. Jag tvingar inte kroppen till något den inte vill. När man har en sådan svacka som jag haft så är man nog glad om man kan gå utanför dörren. 

Jag har iallafall dragit igång igen. Som vanligt har jag lagt mer fokus på styrketräningen men det ska de bli ändring på nu. Styrketräning i all ära, men nu ska flåset upp och det ska bli så kul! 

Idag testade jag på något nytt. Körde ett crossfit-pass med min syster som är här på besök. Det var verkligen jättekul (& j*vligt jobbigt). Vi kallade det för "Majkens KalasWod". Den bestod av 4km löpning, 150 burpees, 100 pushpress, 50 goblet squats, 25 SDHP & 150 meter simning. Efter 130 burpees ville jag gå och gömma mig & spy bakom en buske. Vem i hela världen kom på burpees... 
Där och då kändes det inte som att jag skulle klara det MEN, jag gjorde det! Och efteråt hade jag världens skönaste känsla i kroppen. Det ger mig så mycket motivation att fortsätta. Imorgon är planen att jag ska köra ett LI-pass rullskidor 1,5-2 timmar. Det beror lite på hur kroppen känns. 

Nu ska jag försöka sova någon timme innan jag ska upp och kolla på finalen i 100 meter fjäril (OS i Rio). 

Natti, 
/M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar