tisdag 10 februari 2015

Träning är som medicin - fast gratis!

I söndags bestämde jag mig för att ge mig själv någonting jag skulle bli glad av. Jag gav mig själv ledigt och åkte till Landsbro och Vetlanda för att träffa min kära syster Majken m familj. Vilket var otroligt roligt.
Jag lämnade Anderstorp kl 07:00 för att möta upp Majken strax innan Landsbro. Vi begav oss mot skidspåret för en underbar träningsförmiddag. Vilket det blev. Efter en halvtimmes tid kom även Tomas till spåret för att träna lite. Det blev 1,5-2h klassiskt. Jag fick även testa Majkens Salomon RC skin skidor. Vilken fantastisk uppfinning! Ingen valla behövdes, du bara knäppte på dig skidorna och åkte - med fäste, i alla lägen! 
Vi lämnade landsbro för att åka hem till Majken och Tomas. Där väntade mat och dusch innan vi skulle hämta min favorit på förskolan. 
Den lilla underbaringen var så glad för att se mig igen så han sprang och slängde sig i min famn. Det är sånt som gör en glad i hjärtat. 

Sen tog jag en sväng till Pölder sport för att hämta 4 par skidor till Etixx ski team, kolla på ett par skidor till mig och köpa lite nya kläder.

När jag kom tillbaka till Vetlanda så satte jag och Majken oss i soffan för att gå igenom min träning. Så nu har jag fått ett schema att följa och kommer ge allt för att prestera så bra som möjligt under mina träningspass. 
Jag har börjat fundera lite på skidtävlingar men känner mig inte 100% redo för det ännu. Får se om det blir något innan säsongen är slut.

För övrigt så ska jag försöka att komma upp på lite högre höjder och träna lite. Förhoppningsvis vid våran stuga i de norska fjällen eller kanske en resa söderut. 

Psykiskt så är jag på samma nivå som jag varit den senaste tiden. Jag mår inte bra, men det är bättre än det var när det var som sämst. Vissa saker har gjort så att jag kanske har trillat tillbaka lite men nu är det bara att bita ihop och satsa på det som gör mig glad - träningen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar