tisdag 17 februari 2015

Inlagd med dropp och morfin

I lördags under Melodifestivalen började jag få magknip. Jag tänkte att det skulle gå över om jag sov en stund, men sova kunde jag ju inte. Jag vaknade en gång i timmen, sen en gång i halvtimmen och det blev bara värre och värre.
Så igår vid 10 tiden så bad jag mamma att ringa 1177. Efter att ha väntat i 30 minuter så kom hon fram och förklarade hur jag hade det. Dom sa att jag skulle köras in akut till Värnamo. 
Med tårar i ögonen klädde jag på mig för att åka in. Smärtan blev bara värre och värre. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv, aldrig! 
Jag kom in på akuten, dubbelvikt. Började med att kräkas. Jätte mysigt!
Det tog inte lång tid innan dom tog emot mig för att ta urinprov, blodprov och la in mig på ett rum. 20 minuter efter det att jag kom in, fick jag min första morfinspruta. Sen fick jag en spruta varje timme fram till klockan 16:30, då blev jag uppkört till kirurgiska avdelningen. Då fick jag dricka någon konstig vätska som gjorde så att röntgen skulle ge bättre svar. Sen blev jag nerkörd till röntgen för att plåtas, haha! 
Dom kunde inte säga så mycket med dom svaren mer än att det satt en liten cysta på äggstocken. Dock var den så liten så dom trodde inte att den var anledningen till smärtan. 
Jag sov här inatt med en förhoppning av att vakna upp lite piggare, men nej! 
Vid 22:30 igårkväll fick jag ännu en morfinspruta så att jag skulle kunna somna, vilket jag också gjorde. Men jag vaknade igen vid 03:00 och då satte dom in smärtstillande via nålen jag har i armen. 
Då kunde jag sova till klockan 06:30 och då det var dags att ta nya blodprover. 

Nu har jag nog fått 6 morfinsprutor i nålen, 4 morfinsprutor i magen och två droppmorfin tillsammans med vanligt dropp. 

Nu snarkar jag vidare. Uppdaterar med en ny lägesrapport senare när jag vet något. 
Hoppalong! 


1 kommentar:

  1. då vet de inte vad de pratar om. För storleken på cystan har inget med storleken med smärtan att göra. En mini cysta kan ge världens hemskaste smärtor och en jättestor kan vara helt smärtfri. Se till att hitta en bra barnmorska som kan följa upp dig tex kan man få speciella sorters p-piller om man får cystor ofta. Ge dig inte de finns hjälp att få min för mig dröjde de 10 år innan de lyckas få de under kontroll /Hon som haft cystor flera gånger och gjort titthålsoperation 4 gånger för att utesluta endometrios

    SvaraRadera