söndag 19 februari 2017

Nytatuerad, medicinering mot (?) & tacksamhet!

God kväll!

I torsdags åkte jag till Borås för att få lite mer bläck på kroppen. Jag fortsatte på min arm. Den här gången bliv det en ros, lite skuggning av befintliga tatueringar och två namn. Många kommer säkert ifrågasätta det, men det är mitt val. Jag har valt att tatuera in Charlie och Viktor på min hand. Det är mina syskonbarn som jag älskar över allt annat. Jag skulle kunna göra allt för dom och lite till. För mig är familjen väldigt viktig! Denna sittningen gjorde jag, likt som min förra, hos Sweet Water Tattoo i Borås. Dom är väldigt duktiga och hur trevliga och goa som helst. Ett ställe jag verkligen rekommenderar om ni funderar på att tatuera er!!

Nu tänkte jag skriva lite som de mediciner jag äter som jag nämnde i förra inlägget. För att det inte ska bli några missförstånd eller frågetecken så kan jag ta det från början. Jag har under många många år haft problemhy, acne. Jag kan nog påstå att jag testat alla krämer, ansiktstvätt etc som finns på marknaden och inget har fungerat. Det är något som har varit väldigt jobbigt för mig. Det är som Zara Larsson sa på Skavlan igår - det känns som att när folk kollar på mig så ser dom bara mina finnar. Men efter många om och men så talade jag med min hudläkare och vi beslutade oss för att testa en typ av antibiotika mot acne. Vi började med en sort. Den åt jag i 6 veckor innan jag trappade ner och åt den ytterligare 4 veckor innan jag avslutade behandlingen. Samtidigt som jag åt den medicinen så hade jag en salva som jag skulle smörja på utvändigt. Men så fort jag slutade med salvan och medicinen som kom mina problem tillbaka. Jag åkte till min hudläkare ännu en gång för att höra om det finns något annat man kan göra eller om det var kört. Det fanns ännu starkare tabletter. Men innan jag fick dessa var jag tvungen att genomgå tester och lämna blodprov. Det är viktigt att inte blodvärdena ändras under behandlingen så därför ska jag på kontroller med jämna mellanrum. Min kropp har reagerat på dessa. Min hud är redan finare men under behandlingsperioden blir man väldigt torr så jag smörjer in min väldigt ofta. Varför jag berättar om detta är för att jag vill att alla där ute som har problem med detta ska veta att det finns hjälp att få. Jag vet hur jobbigt det är att gå runt med acne. Att ha fin hy är något jag velat ha så länge och att nu få det, det är helt underbart!

Jag vill avsluta detta inlägg med att tacka alla som stöttar mig i min satsning - framförallt min familj. Alla ni som kommenterar på facebook & instagram. Alla ni som skickar meddelanden och peppar mig. Ni ska veta att jag verkligen uppskattar detta. Jag vill även tacka min underbara coach Caroline Aspenskog för att hon är så fantastisk och motiverande som hon är!
Men jag vill också be om att folk visar lite respekt och inte skickar eller taggar mig i bilder/videor med smält choklad etc. Jag saknar nämligen choklad!

Imorgon är det cardio på schemat, sen blir det bara tv tittande hela dagen! Massor med skidor i alla dess former. Det ser jag fram emot. Och eftersom det är en del som frågar vad jag äter nu under dieten så kommer jag skriva ett inlägg om det imorgon!

Godnatt!

/M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar