måndag 27 juli 2015

Enough is enough.

Ibland blir det inte som man har tänkt sig. Ibland väljer livet att gå en svår väg. Mycket svårare än vad som egentligen är tänkt.
Förra veckan publicerades en artikel om mig i tidningen Allers. Denna intervju gjordes i slutet av februari. Vilket betyder att det är ca 5 månader sedan. Mycket har hänt sedan dess. Då hade jag min medicin och hade på så sätt klarat mig ur det värsta. Men jag var helt känslokall. Jag kunde knappt fälla en tår.
Jag tyckte att det var både bra och dåligt. Jag kunde bara få glömma allt och inte behöva tänka på något. Dock så visste jag att med dessa tabletter kommer jag aldrig kunna känna hur det känns att få fjärilar i magen när man ser *honom*, eller gråta när något sorgligt händer. Det som var allra jobbigast var att jag gick upp så otroligt mycket i vikt. Otroligt och otroligt var det kanske inte men det var 14-15 kg. För mig fick det mig att må sämre än vad jag gjorde innan jag började med medicinen. Därför bestämde jag mig för att sluta med dessa.

Jag är nu på god väg att ta mig tillbaka till den vikten där jag var, så att jag kan trivas med mig själv som person. För det kan jag inte nu. Jag får dock klara mig utan mina tabletter. Jag får kämpa varje dag med otroligt jobbiga tankar. Men det är ett val jag själv har tagit. Jag ska klara av detta. Även om jag är så otroligt långt ner just nu.

Jag vet att jag ibland kan gå över gränsen med vad jag skriver ut på sociala medier. Vissa tycker inte alls om det men istället för att folk ska gå runt och säga sånt som inte stämmer så kan dom få läsa mina egna ord.
Jag ska hålla mig nu. Jag ska inte gå in på detaljer MEN...

Nu är jag så in i ******* trött på att folk tror att dom vet vad som pågår i mitt liv, vad jag säger och vad jag gör. Att få meddelande om att jag skulle njuta av singellivet och hålla på, alltså. Jag blir så trött på livet. Nu har jag i princip inte gjort någonting under mina 8 månader som singel så jag vet inte vad folk ska säga så för. Man blir bara arg, ledsen och besviken.

Jag återgår till min lilla bubbla och försöker sova.
Godnatt kära vänner & ovänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar