söndag 12 april 2015

Blodbrist. Borås. Göteborgs Operan. Masters.

Helvetesveckan blev inte riktigt som jag planerat. I veckan drabbades jag nämligen av anemi. Det vill säga blodbrist/järnbrist och har varit väldigt trött och orkeslös. Jag har försökt så gott jag har kunnat med träningen. Det har gått knackigt med jag har försökt iallafall.
Nu är jag på bättringsvägen och hoppas på att jag har mycket mer att ge nästa veckan. 
Nästa vecka har jag även en del planerat. Helvetespass och viktiga möten. 

Igår var jag i Borås och Göteborg. Shopping i Borås. Trerätters och musikal i Göteborg. 
Det blev en snabb shoppingrunda i Borås för at sedan åka vidare till GöteborgsOperan. Där väntade min faster och hennes moster. Med mig hade jag mamma. Maten på operan var helt fantastisk, men servicen var under all kritik. Det tog lång tid innan maten kom, servitrisen hade inte koll på någonting, hon kom men dårliga ursäkter mm. Om man har en så fin resturang och de priserna ska man hinna få varmrätten inom 1 timme. Då spelar det ingen roll om det är fullt eller ej. Sen hade dom heller ingen koll på vilken dryck som fanns och inte. Det var inte så att den var slut - nej dom hade inte ens det. Jag snackar om en Cola Zero. Men skit samma, maten var magisk! Och musikalen var ännu bättre. 
Som vanligt var akt 1 lite långdragen, men behövlig för att fatta storyn. Vi kollade på Kristina från Duvemåla. Akt 2 var helt fantastisk! Vilka artister. När Oskar Nilsson (som spelade Robert) sjöng Guldet blev till sand så var det inte bara mina kinder som blev blöta. 
När jag kom ut efter föreställningen så såg jag två gamla klasskompisar. Det var väldigt roligt att träffa dom och höra vad dom gör nuförtiden. 

Nu sitter jag och kollar på Golf - Masters. Det är inte så spännande så då kunde jag passa på att skriva lite här. Ska nog passa på att käka en bulle innan mitt nyttigare liv ska börja.
Saknar Norge!


/M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar