torsdag 9 januari 2014

PT möte & ätstörningar

Idag har jag varit i Vetlanda på möte med min PT. Det är alltid lika lärorikt att dirkutera träning och kost med Tobias. Speciellt när det kommer till kosten. Det krävs faktiskt inte så stora förändringar för att leva lite hälsosammare. Visste ni till exempel att det är bättre att äta basmatiris än vanligt lång/kortkoks ris. 

Vi kom fram till att jag under 8 veckor ska äta efter ett kostprogram där jag ska äta 5-7 gånger om dagen. Vissa kanske tycker att det låte mycket, men det är mängden som räknas. Med tanke på mina problem med ätstörningarna så har Tobias lagt upp allt helt och hållet efter det. 
När man har ätstörningar så kommer oftast ångesten när man äter för mycket. Därför kommer jag äta lite och ofta. På så sätt så lurar jag kroppen eller snarare hjärnan. Visst låter det sjukt? Lurar mig själv när jag är medveten om det...

Jag kommer också att följa ett träningsprogram i 8 veckor. Under en vecka är det ungefär 3-4 styrkepass, 2-3 konditionspass + lite morgonpromenader.

För er som kanske har funderat på att kontakta Tobias - tycker ni det låter som om det är för många träningspass? Lugn! Han lägger upp det efter den tid du har. 

Håll ögonen öppna för imorgon börjar jag att dela med mig av lite nyttiga recept. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar